viernes, 30 de diciembre de 2011

Catalunya prohibeix la prostitució a les carreteres


El Parlament aprova la primera de les lleis òmnibus, amb un acord central CiU-PP, però amb pactes amb el PSC i ERC

El ple del Parlament ha aprovat aquesta tarda la primera de les lleis òmnibus, que a la practica desmunta l'acció del tripartit a més de simplificar molts aspectes de l'administració. El projecte s'ha aprovat amb un acord central entre CiU i el PP, però amb esmenes transaccionades també amb els socialistes i especialment amb ERC. El partit que s'ha oposat de forma més sistemàtica a la llei, després de més de dues hores de votacions, ha sigut ICV.

Un dels grans canvis de la llei és que queda prohibida "l'ocupació temporal" de zones de domini públic "per portar-hi a terme activitats relacionades amb la prestació d'activitats de naturalesa sexual". És una modificació de la llei de carreteres catalanes. I a la pràctica, això pot significar la persecució de la prostitució a les carreteres, que és un problema especialment a l'Alt Empordà, sempre que siguin de titularitat catalana.

Aquesta primera llei òmnibus, que es titulava de simplificació i millora de la regulació, modifica d'una tacada 30 lleis i dos decrets legislatius. És un dels canvis legals més importants fets fins ara, que se sumarà al de les altres 5 lleis òmnibus.

La llei incrementa el suport al retorn de catalans emigrats, varia la protecció del cap de Creus, excloent la vall de Santa Creu, i també replanteja aspectes mediambientals, per evitar que paralitzin l'activitat econòmica. Un dels aspectes és que no serà tan restringit l'accés motoritzat al medi natural, que afectava molt la venda de motocicletes. També queda modificat el règim sancionador de la llei del cinema, d'acord amb els nous criteris acordats pel conseller de Cultura, Ferran Mascarell, amb les productores, a canvi que facin còpies en llengua catalana.


5 comentarios:

  1. Em sembla correcta aquesta llei... si aquesta activitat algun dia ha de ser regulada o no, cosa que desconec, no ha de ser en condicions infrahumanes com ara en una carretera a l'aire lliure amb el perill que això comporta per les dones explotades.

    ResponderEliminar
  2. cal regular la prostitució per tal d'evitar les dificils situacions que es produeixen actualment, una bona forma de regular-ho es permentent la prostitució nomes en clubs controlats on es garanteixin unes minimes condicions, tant per la treballadora com per l'usuari del servei.

    ResponderEliminar
  3. Estic d'acord en regular la prostitució tal com diu aquesta llei ja que si aquesta professió és segueix exercint com fins ara i es considera un ofici es necessari garantir unes condicions o un mínim de control a la gent que l'exerceix.

    ResponderEliminar
  4. Tot i que, en realitat no m'agrada gens aquesta idea de que alguns homes ens vegin a les dones com objectes sexuals, també estic d'acord en regular la prostitució, sempre i quan cap dona hi estigui obligada i ho faci per la seva própia voluntat. Diuen que és un dels oficis més antics del món i tal i com comentaven l'altre dia a la tele volen començar a declar-se treballadores del sexe i pagar la seguretat social, cosa que em sembla molt bé, ja que d'aquesta manera també contribueix a l'econòmia catalana. Pel que fa al tema de la carretera, també penso que és correcte, ja que pot provocar algun accident.

    ResponderEliminar
  5. La prostitució igual que la marighuana no hauria d'estar prohibida , hauria d'estar regulada. Si hi hagués una normativa ben definida i es tractés com una feina més, es podrien proposar "bourdels" que hauríen de pagar els seus respectius impostos i les noies que hi treballessin gaudirien de seguretat social. Un clar exemple és el cas de Amsterdam, la prostitució té un punt de vista totalment diferent fins i tot té classe i elegància.

    ResponderEliminar